Alapprogram

OKTATÁS

Az eddigi oktatási rendszer lényegében meg kell változtatni:

  • A diákok a felsőoktatási intézményekbe (egyetem, főiskola) sikeres érettségi után, kizárólag a felvételi eredmény alapján kerülhetnek be.
  • Az általános és középiskolában a diákok csak az év elején előre megadott időpontokban írhatnak dolgozatokat. Az egyes tantárgyak összehangolása szükséges, mert hetente 2 dolgozatnál nem lehet több.
  • Az iskolában a szóbeli feleltetés megszűnik. A tanár a diákokkal házidolgozatot irattathat, amelyet a diák órán előadhat. Osztályzatot ezekre az előadásokra és az órai munkára kaphatnak, és természetesen az írásos dolgozatokra.
  • A tananyagok mennyiségének drasztikus (akár megfelezés) csökkentése szükséges.
  • Az általános és a középiskolában eltöltött 12 évet csökkenteni kell, hogy a fiatalok minél előbb szakmához és diplomához juthassanak, és minél előbb aktív részesei, dolgozói legyenek a társadalomnak.
  • A tanárok a félév végi és év végi osztályozásnál lehetőséget kapnak arra, hogy ne az átlagok alapján adjanak jegyet, hanem a tendenciát is figyelembe vehetik. (Tehát a 3,5,5 jegyekből kaphat a diák jelest.)
  • A felsőoktatásban bevezetett „alapítványi modell” azonnali megszüntetésre kerül.
  • A tanárok fizetésének jelentős emelése elsődleges/haladéktalan költségvetési feladat! Ez így tovább nem mehet.
  • A részletek kidolgozása az elektronikus szakmai bizottságban fog folyni, de ez nem lehet ellentétes a KÉP Alapprogramjával és annak szellemiségével.

ÚJ JOGRENDSZER, A JOGGYAKORLAT ÚJ ALAPJAI: 

  • Az új jogszabályok a társadalomnak készülnek, nem egy szűk csoport érdekei szerint. A szakmai jogszabályok megalkotását a szakmai érdekképviseletek kezdeményezik. A szakmai érdekképviseletek (kamarák) elektronikus úton gyűjtik be a szakma dolgozóitól az információkat a jogalkotáshoz és nem egy érdekkör dönt az ügyekben.
  • Az eddigi bírósági gyakorlat megszűnik, helyette esküdtszéki rendszert kell kialakítani. A tárgyalások meggyorsításának egyik eszközét be kell vezetni, amelyik fél nem jelenik meg az előre meghatározott időpontban a bíróságon, az elveszítette a pert.
  • Magyarország csatlakozik az Európai Ügyészséghez.
  • Elfogadhatatlan, hogy a társadalom egy jelentős része anyagi akadályok miatt nem tudja érvényesíteni jogait. Tehát a sértetteknek költségmentesen jár a jogszolgáltatás (a lakhelye szerinti legközelebbi bíróságon), minden költség a bűncselekmény elkövetőjét terheli.
  • A jogerősen megítélt kártérítést az állam haladéktalanul adó formájában behajtja a bűncselekmény elkövetőjétől és annak érdekköréből, majd a károsultnak kiutalja. A „vagyoneltüntetési technikák” megszüntetésére az állam szigorú és hatékony eljárásokat vezet be. Mindazok a személyek és szervezetek, amelyek a vagyonok eltüntetésében segédkeznek teljes vagyonukkal felelnek.
  • A részletek kidolgozása az elektronikus szakmai bizottságban fog folyni, de ez nem lehet ellentétes a KÉP Alapprogramjával és annak szellemiségével.

FOGYASZTÓVDELEM: Magyarországon nincs működő fogyasztóvédelem, ezen haladéktalanul változtatni kell. Ennek főbb elemei:

  • Hazánk Európai Uniós hulladékudvari szerepét meg kell szüntetni. Az a cég, amely az uniós átlagnál silányabb, eltérő tartalmú terméket forgalmaz Magyarországon, figyelmeztetést kap. Ismételt figyelmeztetés esetén a cégtől meg kell vonni a kereskedési jogot.
  • Vevők nem csak a magánszemélyek számítanak.
  • A telefonos ügyfélszolgálatok szabályzását meg kell oldani. Ennek alapelvei: Bizonyos forgalom felett kötelező a telefonos ügyfélszolgálat létesítése. A telefonos ügyfélszolgálat minden esetben egy személyes segítségnyújtást kell hogy jelentsen. Tehát a hívószámot egy személy veszi fel, aki tovább kapcsolja a telefonálót. Tehát az átláthatatlan menürendszer megszüntetésre kerül. Amennyiben az ügyfélszolgálat 5 perces várakoztatás után nem tud kapcsolni, úgy köteles a cég 8 órán belül visszahívni a telefonálót. Az előírtnak megfelelően működő telefonos ügyfélszolgálat nélkül a cégek/vállalatok nem működhetnek.
  • Nem csak a Magyarországon bejegyzett, magyarországi érdekeltségekkel rendelkező cégek ellen indul fogyasztóvédelmi eljárás.
  • A gyártók/forgalmazók forgalomarányosan szervízhálózatot kötelesek fenntartani. A nagyobb termékforgalommal rendelkező vállalatoknál ez megyékként legalább egy szervízközpont kell legyen.
  • A gyártók/forgalmazók egy bizonyos forgalomtól kötelesek biztosítani az alkatrészellátást.
  • A vevők kárát az állam adók formájában hajtja be a forgalmazóktól. Ha a forgalmazó a vizsgálat/szerviz idejére biztosít csereterméket, úgy kártérítési igény nem nyújtható be.  Amennyiben nincs cseretermék, úgy a vevő, az áru értékéből számolva, minden napra számolva kártérítésre jogosult.
  • Kiemelten fontos a nemzetközi számítástechnikai cégek és szolgáltatók működésének átvizsgálása. Ezen a szakterületen a magántulajdon védelme nem megoldott.
  • A részletek kidolgozása az elektronikus szakmai bizottságban fog folyni, de ez nem lehet ellentétes a KÉP Alapprogramjával és annak szellemiségével.

EGYÉSZSÉGÜGY: Magyarországon az egészségügy nem működik. 

  • – Az új egészségügyi rendszer kidolgozása a szakdolgozói kamarák (orvosi, gyógyszerészi, eü szakdolgozói) feladata.
  • Ennek előzménye a jelenlegi kamarai rendszer megváltoztatása, felszámolása. A kamarák a szakmai program és szabályrendszer kidolgozását egy elektronikus közvéleménykutatási rendszeren keresztül kötelesek végrehajtani.
  • Az átláthatatlan és túlduzzasztott kamarai tisztségviselői rendszert fel kell hogy váltsa egy új hatékony rendszer. A főállású, munkabérért dolgozó kamarai tisztségviselők rendszere. Akik számon kérhetőek munkájukkal kapcsolatban és adott esetben szavazati rendszer segítségével tisztségükből visszahívhatóak lesznek.
  • Az egészségügyi dolgozók fizetésének jelentős emelése elsődleges/haladéktalan költségvetési feladat! Ez így tovább nem mehet. Természetesen ide érve a szociális munkásokat, ápolókat, gondozókat, asszisztenseket is.
  • A részletek kidolgozása az elektronikus szakmai bizottságban fog folyni, de ez nem lehet ellentétes a KÉP Alapprogramjával és annak szellemiségével.

MEZŐGAZDASÁG ÉS ÁLLATTARTÁS:

  • A „földesúri”, nagybirtokos rendszernek véget kell vetni. Ehelyett a valódi családi gazdaságokat kell kialakítani.  Európai mintára be kell vezetni a maximális birtokméret fogalmát, ez nagyságrendileg 300-500 hektár lehet. 
  • Mindazok a „birtokhalmozási” technikák, amelyek pillanatnyilag gyakorlatban vannak megszüntetésre és szigorú szankcionálásra kerülnek. Családtagokra, rokonokra, ismerősökre, strómanokra, cégekre íratás. Mindazok, akik ilyen cselekményeket végrehajtanak és ezekben részt vesznek, teljes vagyonukkal felelnek.
  • Megyei szinten működő felvásárlási és feldolgozási rendszereket kell létrehozni, hogy működjenek a helyi termékek piacai. A feldolgozási rendszer kerülhet állami kézbe, így elkerülhetővé válik a korrupció. Az állam köteles minden helyi terméket felvásárolni, feldolgozni és a helyi üzletekben értékesíteni. A helyi, megyei üzletek kötelesek a helyben készült termékeket forgalmazni, melyeknek árrése nem lehet nagyobb, mint a többi terméké.
  • A növénytermesztesztéshez hasonlóan megszüntetésre kerülnek az állattenyésztést végző nagybirtokok. Bevezetésre kerül a birtokonkénti maximált egyedszám, ez nagyságrendileg 200. Ezen szabályok megszegése ugyanolyan büntetésekkel jár, mint a növénytermesztés esetében.
  • Az „intézményesített” állatkínzás Magyarországon megszűnik. A fő tevékenység nem az állatok kimenekítéséből fog állni, hanem abból, hogy csak a megfelelő emberek és megfelelő körülmények között tarthassanak állatot.  A szigorú előírások állatvédelmi szervezetek és állattenyésztési szakiskolák bevonásával fogjuk kialakítani. Új állatot csak olyan személy tarthat, aki ezeket a szabályokat be tudja tartja. Meglévő állattartóknak türelmi idő leteltével biztosítani kell a feltételeket. Aki előírt szabályokat megszegi felszólítás után végleg eltiltásra kerül bármilyen állat tartásától.
  • A vadon élő állatok méltatlan körülmények közötti életének egyik fő forrása a jelenlegi vadászati rendszer működéséből adódik. Ezért európai mintára a vadászati rendszer teljes mértékben átalakul. A vadászatot egy megfelelő szakmai és jogi alapokkal rendelkező szakmává kell alakítani, ellentétben a jelenlegi haveri kör, nagy bevételt hozó hobbijával szemben. Ennek alappillérei: Vadászattal bármely személy foglalkozhat, aki elvégzi a megfelelő iskolát, és van területre érvényes vadászati joga. Vadászati joggal a föld tulajdonosa rendelkezik, amelyet szabadon átruházhat bármely megfelelő végzettségű személyre (tehát a vadásztársaságok jelenlegi státusza megszűnik). A vadonélő állatok gondozása és etetése pontosan előírt szabályok szerint történhet. Az élőhelyeket úgy kell kialakítani, hogy ott az állatok biztonságban érezhessék magukat. Tehát a területegységen tartózkodó maximált egyedszámokat kell meghatározni és kialakítani. Valamint az etetés csak a terület középpontjában történhet, tehát nem azt a célt szolgálja, mint jelenlegleg, hogy a vadakat kicsalják az élőhelyükről, hogy minél egyszerűbben ki lehessen őket lőni.
  • A részletek kidolgozása az elektronikus szakmai bizottságban fog folyni, de ez nem lehet ellentétes a KÉP Alapprogramjával és annak szellemiségével.

KÜLFÖLDÖN ÉLŐ, DOLGOZÓ MAGYAROK: 

  • Magyarország megújulása a külföldön élők és dolgozók nélkül nem valósulhat meg. Jelmondatunk: Építsük fel az országot a ti tapasztalataitokkal!
  • Buzdítunk mindenkit, hogy lépjen be a KÉP-be és kezdjen el tevékenykedni az OnlineParlamentben. A KÉP felveszi a kapcsolatot a külhonban működő közösségekkel. Bármi ami jó és szimpatikus külföldön, az Elektronikus Parlamenten keresztül bevezethető Magyarországon és be is kell vezetni. Indítványozzatok!!! Legyen egyszer olyan élhető Magyarország, ahová érdemes lesz visszajönnötök.
  • A KÉP vállalja az online népszavazási és online parlamenti, önkormányzati és európai parlamenti választási rendszer kidolgozását.

ÚJ PÉNZÜGYI RENDSZER, BANK, BIZTOSÍTÁS:

  • Magyarország pénzügyi rendszerének működésképtelensége az egyik legfőbb akadálya az ország fejlődésének.
  • A bankokkal és pénzintézetekkel szemben nincs semmi extra elvárásunk, de kötelesek olyan rendszereket fenntartani, ami az Európai Unióban megszokott. Az olyan gyakorlat, ami a magyar állampolgárok számára rosszabb feltételeket biztosít mint az európai átlag, beszüntetésre kerül. Az olyan pénzintézeteknek, amelyek nem képesek biztosítani a megfelelő (európai) szolgáltatásokat, működése meg fog szűnni. Külön szervezet fogja felügyelni és monitorozni a folyamatokat! 
  • Horvátországi mintára a devizahitel károsultakat rehabilitálni kell. Mindenki vissza kell kapja a pénzét és az elvett ingatlanát, vagy annak értéket (ha a bank már értékesítette). 
  • A biztosítási rendszer túlárazott és több rossz gyakorlattal rendelkezik, amely nehezíti a váltást és a biztosítások összerendezését (egy intézethez, egy biztosítási időpontra). Európai szintű biztosítási rendszer szükséges, és a társaságokra nézve kötelező.
  • A jelenlegi hitelfelvételi rendszer lehetőséget ad a korrupcióra, ezt azonnali hatállyal meg kell szüntetni.
  • Az OTP magánkézbe kerülésének körülményeit külön kell vizsgálni.
  • A magántőkealapok transzparenciáját kötelezővé kell tenni, mint a tulajdonosi szerkezet, mint a pénzmozgások szempontjából is.

EGYENJOGÚSÁG, ESÉLYEGYENLŐSÉG BIZTOSÍTÁSA MAGYARORSZÁGON:

  • Semmilyen csoport nem szerezhet előnyt és nem szenvedhet hátrányt a magyar társadalomban.
  • A legnagyobb magyarországi kisebbség, a cigányság helyzetével érdemben soha senki nem foglalkozott. Ezen a gyakorlaton azonnali hatállyal változtatni kell! Ami eddig szóban és megvalósítatlan tervekként megjelent, azt most a gyakorlatban be kell vezetni. Ennek elemei: Ez elvárások és a pozitív diszkrimináció egyensúlya. Oktatás, diploma, célzott támogatások. A cigányságon belüli „kasztrendszer” megszüntetése szükséges, minden cigány nemzetiségű állampolgár egyenlő. Az uzsorázás és egyéb káros gyakorlatok felszámolására és legszigorúbb megbüntetésére kerül sor. Az esetek egyszerűsített bejelentésének lehetőségét, online, anonim módon, azonnal meg kell  teremteni.
  • A női egyenjogúság kérdése kiemelten fontos, ezért nőjogi szervezetekkel közösen működő társadalmi programokat kell kidolgozni. A KÉP elkötelezett amellett is, hogy a nők minél előbb juthassanak diplomához.
  • A nyugdíj mértékének maximálása szükséges, ami nem lehet magasabb, mint az átlagkeresetek 70%-a. De kellő parlamenti támogatás mellett ez még csökkenthető tovább.

KORRUPCIÓT FELSZÁMOLÓ INTÉZKEDÉSEK MAGYARORSZÁGON:

Hogyan lehet egy társadalomban a korrupciót visszaszorítani, ahol ez rendszer szinten működött és működik? Külön kell kezelni a korrupció múltbéli gyakorlatát és külön a gyakorlatok megakadályozását a jövőben. 

A korrupció az a tevékenység, amikor az egyén, vagy az egyéneknek kisebb csoportja, a saját érdekét a társadalom érdekei elé helyezi, és ezzel a társadalomnak jelentős kárt okoz. A korrupció ezzel a károkozással definiálható és szankcionálható talán leginkább, legegyszerűbben.

A KÉP Párt, mint valódi demokratikus párt, elkötelezi magát a korrupció felszámolása mellett és a korrupcióval okozott károk enyhítése mellett. Magyarország dinamikus újjáépítését a korrupcióval szerzett vagyonok visszaszerzése, és igazságos társadalmi újraelosztása nagyban segítené. A korrupció felszámolása és visszafordítása nem fő feladata a pártnak, de az építkezésnek előfeltétele, ezért a KÉP elkötelezi magát a munka gyors és hatékony elvégzése mellett. 

A lebonyolítás formája: A KÉP párt kidolgozza a gyakorlatát a korrupció mentesítésnek, és ezt kiadja a társadalom felé népszavazásra. Kellő támogatottság esetén végrehajtja a terveket. A népszavazás lebonyolításában a hatékonyság az elsődleges, személyes-online-levélben.

 A tervek sarokpontjai:

a., A múltban elkövetett korrupciók tisztázása. (A részletek kidolgozása az OLPA-n keresztül)   

  • A korrupcióval okozott anyagi kárt számszerűsíteni kell. A korrupcióval szerzett vagyon keletkezhet például: túlszámlázásból, nem valós munka kifizetéséből, irányított pénzáramlásból pályázatok és állami forrásokból, állami tulajdonok hűtlen kezeléséből. Egy bizonyos mértékű kár felett a károkozó a cselekményért teljes vagyonával felel, tehát a büntetés a vagyonának teljes zárolása és állami lefoglalása. A határérték meghatározása a KÉP tagjainak feladata (az OLPA-n belül), de nem haladhatja meg a 100.000.000 forintot. E mögött a gyakorlat mögött az az elv áll, hogy a korrupcióval szerzett vagyonból előállított „tiszta” vagyon sem tekinthető legálisnak. És egy bizonyos értékhatár fölött már feltételezhető az üzletszerű, rendszer szintű korrupció, a pénzek tisztára mosása, befektetése, eltüntetése, újra hasznosítása. A vagyoni felelősség természetesen nem csak a személyre vonatkozik, hanem annak érdekeltségeire is (személyekre, cégekre és szervezetekre), mindazokra akik a vagyonból részesedtek. Akik a vagyon „eltüntetésében” szerepet vállalnak, szintén teljes vagyonukkal felelnek.
  • A korrupció többnyire szervezetten, hálózatban történik. Mindazok, akik a korrupcióról önkéntesen bizonyítékot szolgáltatnak, tanúskodnak (egy bizonyos határidőn belül) azok részleges amnesztiát nyerhetnek. Az amnesztia számszerűsített mértékének meghatározására a KÉP Párt tagjai jogosultak az OLPA-n keresztül.

b., A korrupció visszaszorítása a jövőben. (A részletek kidolgozása az OLPA-n keresztül.)

  • Magyarországon a korrupció olyan méreteket öltött, hogy ez már akadálya bármely társadalmi fejlődésnek. Ezért a KÉP Párt elkötelezi magát a korrupció visszaszorítása mellett, kész szigorú jogszabályokat alkotni és életbe léptetni. A társadalomban meg kell nevezni azokat a szektorokat ahol a korrupció leginkább képződik és előfordul. Ezek főleg: a politika, a jog, a pénzügy területein találhatóak. 
  • A korrupció bejelentésére bárkinek elérhető, könnyített, online felületet kell biztosítani.
  • Minden személy és szervezet a korrupcióval okozott kárért saját vagyonával felel. A kártérítést az állam adó formájában hajtja be. Egy határérték felett a károkozó teljes vagyonával felel.
  • A képviselők mentelmi jogát el kell törölni, sőt a képviselők által elkövetett büntethető cselekmények szigorúbb elbírálás alá kell hogy essenek. A jogerősen elítélt képviselők a jövőben semmiféle politikai tisztséget nem vállalhatnak, köztisztségviselő nem lehet és közalkalmazott sem lehet. Az országgyűlési képviselők a képviselőségen kívül más tevékenységet nem folytathatnak, tisztségeket nem tölthetnek be, gazdasági társaságokat nem tulajdonolhatnak.
  • A pénzintézeteknek egyértelműen tájékoztatást kell nyújtaniuk a szolgáltatásaik feltételeiről. Ezeket minden ügyfelüknek egyformán kell biztosítaniuk. Minden ettől eltérő gyakorlat korruptnak minősül és az intézet tevékenységének felfüggesztésével jár. Ismételt esetben a tevékenységének végleges magyarországi beszüntetésével jár. Korrupt gyakorlatnak minősül például: A leírt szolgáltatás megtagadása bármely ügyféltől. A leírt szolgáltatásnál rosszabb, illetve jobb feltételek biztosítása ügyfeleknek. Olyan feltételek beiktatása, amely nincs nyilvánosan, írásba helyezve.
  • Mindazok a jog területén tevékenykedő személyek (ügyvédek, jogászok, bírók, ügyészek) és szervezetek, akik bizonyítottan korrupciós cselekményekben vettek, vesznek részt, tehát az államnak és a társadalomnak kárt okoznak, működése azonnal felfüggesztésre kerül. Ismételt elkövetés esetén Magyarországon tevékenységük véglegesen megszűnik. A cselekmény (amelyben részt vettek) által okozott kárért saját vagyonukkal felelnek, amelyet az állam adó formájában hajt be. Bizonyos jogi tevékenységek csak állami alkalmazásban lesznek végezhetőek, ennek meghatározására az OLPA-n keresztül a KÉP Párt képviselői jogosultak. Ezzel valósítható meg például, hogy a jogszabályok megalkotása össztársadalmi, általános szakmai érdekeket szolgáljon és ne egy meghatározott érdekcsoportét.
  • A köztisztségviselők saját vagyonukkal felelnek a munkájuk által a társadalomnak okozott kárért.
  • A jelenlegi végrehajtási, igazságügyi szakértői és közjegyzői rendszer megszűnik. Ezek a „rendszerek” súlyosan sértik a demokrácia alapszabályait. A jelenlegi formában kiválóan alkalmasak arra, hogy bizonyos érdekcsoportoknak jogtalan előnyöket nyújtsanak a társadalommal szemben.
  • A tanácsadói és szakértői állami szerződések átvilágítás alá kerülnek. Állami szervezeteknek a jövőben csak állami alkalmazásban álló személyek nyújthatnak tanácsot, erre a célra egy új állami intézmény kialakítására van szükséges.

EGYÉB

A KÉP Párt kellő támogatottság és tagság esetén minden erőforrását az OnlineParlament továbbfejlesztésére fogja fordítani. Két további funkció bevezetése/fejlesztése szükséges:

a.,  Az egyes szakmáknak, szakterületeknek legyenek önálló platformjai, gyakorlatilag bizottságok, ahol részletes szakmai kérdéseket lehet majd megvitatni. És ezzel kapcsolatban határozatokat hozni.

b., Képviselők kiválasztására fejlesztett önálló fórum. Itt adhatják be a párttagok az önéletrajzukat, akik képviselők akarnak lenni. Itt történik majd a képviselők megválasztása, az OnlineParlament szavazási szabályainak megfelelően.

A KÉP képviselői az OLPA-n keresztül egyszerű többséggel választhatóak, és egyszerű többséggel hívhatóak vissza. Természetesen ha a képviselő nem a KÉP alapprogramját képviseli, akkor elindul ellene a kizárási eljárás, figyelmeztetés-felfüggesztés-kizárás.

Vegyél részt egy gombnyomással!

Szimpatikusnak találsz minket? Kattints az egyik gombra!

Már 30 embernek tetszik a program.
Már 28 ember ránk szavaz.
Már 33 ember belépett, gyere építsük a programot, az országot.